انجام پروژهای برنامه نویسی متلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسیمتلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسی متلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسیمتلب matlab

ین gps در واقع یک gps کامل هستش که با som908 طراحی

ین gps در واقع یک gps کامل هستش که با som908 طراحی کردم و میتونه مکان رو با دقت خیلی خوبی در حد چند متر به سایت ارسال کنه و شما مکان خودتون رو روی سایت مشاهده کنید.قابلیتهای کاملی روی sim908 پیاده سازی شده.علاوه بر این قابلیت کنترل رله با استفاده از sms هم روی این دستگاه پیاده شده که این قابلیت توان کنترل دستگاهای داخل منزل رو برای شما فراهم میاره.علاوه بر این یک رم 4gig روی دستگاه قابلیت save کردن مکانهای قبلی رو به شما میده و در قالب فایل اکسل میتونید کل مکانهای قبلی رو که دستگاه داشته رو از قبل داشته باشید.

سیستم امنیتی اثر انگشت با sm621,sm630
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

    AVR, بسکام, BASCOM, سنسور, sm621, اثرانگشت,



اثر انگشت با sm630,sm621

اثر انگشت با sm630,sm621

اثر انگشت در انسان٬ اثری از سایش شیارهای پایانهٔ انگشت است. با توجه به اینکه هیچ دو انسانی اثر انگشت مشابه ندارند، می‌توان از این اثر برای شناسایی افراد بهره‌برد. اثر انگشت برجستگی‌های بسیار ریز (قابل رؤیت با چشم غیره مسلح) است که در لایه اپیدرم پوست کف دست‌ها و پاها وجود دارد. به علت ترشحات چربی زیر پوست این آثار انگشت بر اجسام صاف قرار می‌گیرد که همچنین برای و ضوح آن می‌توان از پودری استفاده کرد که جذب این چربی‌ها شده و آنها را به صورت واضح نمایان سازد. این روش در تعیین هویت از دقت ۱۰۰٪ برخوردار بوده و حتی در دوقلوهای یکسان (تک‌تخمکی) نیز اثر انگشت متفاوت است. به‌گونه‌ای که امکان شباهت اثر انگشت دو نفر انسان٬ یک شصت و چهار میلیاردم می‌باشد.این سیتم برای فعال کردن دو رله بر اساس اثر انگشت های ذخیره شده در حافظه طراحی شده است که هر بار با وارد کردن رمز میتوان اثر انگشت جدید را در حافظه ذخیره نمود.اثر انگشتها بر اساس الگوریتم موجود در دیتاشیت ماژول دو بار چک مشوند و سپس در حافظه دخیره میگردند.
Tags: راه اندازی ماژول اثر انگشت - sm630 - sm620 - AVR, - بسکام, - BASCOM, - سنسور, - sm621, - اثرانگشت,

ارسال دما باHMTR

    ارسال دما باHMTR, hmtr, ماژول HM-TR,



ارسال دما باHMTR و سنسور DS18B20

ارسال دما باHMTR و سنسور DS18B20

پروژه ارسال دما باماژول HMTR با استفاده از سنسور فرستنده و گیرنده HM-TR یک داده که از دماسنج دریافت شده است به میکروی دوم ارسال و بر روی LCD نمایش داده میشود. جهت پردازش اطلاعات در فرستنده و گیرنده ،از آی سی AVR به شماره ATMEGA8 و زبان برنامه نویس آن بیسیک است و از نرم افزار بسکام جهت نوشتن برنامه آن استفاده شده است. امروزه ماژول های بیسیم مختلف وجود دارد که برد ارسالی اطلاعات در ان ها از ۵۰ متر تا چندین کیلومتر متغیر میباشد و ماژول HMTR در گروه برد ۵۰۰ متر قرار گرفته است که در فاصله وکیفیت ارسال اطلاعات ، بسته به شرایط مدار و کیفیت برد ان متفاوت بوده و حداقل برد ان ۹۰ متر در فضای ازاد میباشد.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به پروژه تله مانیتوریگ دما با ماژولهای hm-r,hm-t مراجعه نمایید.
Tags: فرستنده گیرنده - فرستنده - گیرنده - HMTR - بیسیک - بسکام - مدار بیسیم - ارسال و دریافت - دماسنج - ds18b20 - ارسال دما باHMTR - سنسور فرستنده و گیرنده HM-TR - دماسنج - ارسال دما باHMTR, - hmtr, - ماژول HM-TR,
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


کنترل سرعت موتور DCباPWM به زبان C

    AVR, CodeVision, طراحی مدار, پروژه با avr, PWM, کنترل سرعت موتور, پروژه کنترل سرعت موتور با PWM,

 

کنترل سرعت موتور DCباPWM به زبان C

کنترل سرعت موتور DCباPWM به زبان C

در این پروژه با استفاده از تایمر کانتر 1 میکرو که در حالت pwm سریع یا تک شیب پیکربندی شده است یک موج pwm را برای کنترل میزان جریان ارسالی از درایور L298 بر روی پایه OC1A,OC1B میکرو ATMEGA8 ایجاد کرده ایم.این پایه ها با وقوع وقفه ی OCR و یا رسیدن به مقدار TOP رجیستر TCNT0 معکوس شده و تا وقوع وقفه ی بعدی در این حالت باقی میمانند طول وقوع وقفه را محتوای OCR1A وOCR1B مشخص میکند و هر چه این دو رجیستر با عدد بیشتری پر شوند طول وقفه افزایش یافته و مقدار PWM خروجی بیشتر خواهد شد.تایمر یک را میتوان به نحوی پیکر بندی کرد که پایه های OC1A وOC1B میکرو یک موج PWM شبیه به هم یا معکوس هم را تولید نمایند همچنین این دو موج میتوانند به طور مجزا بر اساس محتوای دو رجیستر OCR1A وOCR1B موج PWM تولید کنند.

مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: پروژه کنترل دور موتور dc با pwm - روژه با استفاده از تایمر کانتر - pwm سریع - موج pwm - pwm - OCR1B - OCR1A - L298 - درایور L298 - ATMEGA8 - AVR, - CodeVision, - طراحی مدار, - پروژه با avr, - PWM, - کنترل سرعت موتور, - پروژه کنترل سرعت موتور با PWM,
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


پروژه کنترل سرعت موتور dc با pwm

    AVR, بسکام, پروژه با avr, PWM, کنترل سرعت موتور,


پروژه کنترل دور موتور با pwm به دو زبان

پروژه کنترل دور موتور با pwm به دو زبان

PWM چیست؟ در بسیاری از موارد، ما نیاز به کنترل ولتاژ بر روی پایه‌های خروجی میکروکنترلر را داریم. مثلاً اگر بخواهیم سرعت موتور را کنترل کنیم، باید ولتاژی که بر روی موتور اعمال می‌شود را کنترل کرد. در حقیقت سرعت موتور تقریباً تابع مستقیمی از ولتاژی است که بر روی آن اعمال می‌شود. یعنی اگر ولتاژ کاریِ موتوری (ولتاژ استاندارد برای فعال سازی موتور که بر روی بدنه‌ی آن نوشته می‌شود) 12 ولت باشد، با اعمال ولتاژ 6 ولت روی آن، می‌توانید سرعت چرخش آن(rpm) را حدوداً به نصف کاهش دهید. کنترل سرعت ربات، در همه‌ی سطوح رباتیک اهمیت بسیار زیادی دارد، از ربات‌های مسیریاب ساده گرفته تا ربات‌های فوتبالیست. ما تا کنون یاد گرفته‌ایم که چگونه می‌توان به موتور دستور حرکت یا توقف داد، اما راهی برای کنترل سرعت موتور یاد نگرفته‌ایم.
Tags: پروژه کنترل دور متور - کنترل دور موتور با pwm - متور - pwm - avr - بسکام - کدویژن - bascom - codvision - پروزه با avr - پروژه عملی - دانلود پروژه - AVR, - بسکام, - پروژه با avr, - PWM, - کنترل سرعت موتور,

دزدگیر هوشمند ورژن 1 با SIM908



دزدگیر همواره یکی از دستگاهای دارای فناوری بالا میباشد که شرکتهای طراح مدار سعی میکنند با بالاترین اطمینان آنرا طراحی کنند.اما شاید توجه کرده باشید که اکثر این سیستمهای دزدگیر دارای مشکلات زیادی در عملکرد خود میباشند و همین مشکلات باعث شد تصمیم بگیرم که یک مدار دزدگیر با تمام فناوری های موجود طراحی کنم تا بتوانم مشکلات موجود را حل کنم و در چندین ورژن این مشکلات احتمالای را حل کنم.اکثر مدارات موجود با یک هسته ی AVR و یک آیسی صدا برای ذخیره ی فرمان و یک فرستنده ی ساده چند کاناله طراحی شده اند و برای اتصال ماژولهای خارجی نیز سوکتهایی پیش بینی شده است.
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


سنسورsht11 در کدویژن و بسکام

    AVR, سنسور دما, I2C, SHT11, SHT71, SHT10, سنسور رطوبت, کدویژن, بسکام, CodeVision, BASCOM,

 

سنسورsht11 در کدویژن

سنسورsht11 در کدویژن

 در این پروژه سنسور SHT11,SHT10,SHT71 را با استفاده از کدویژن (CodeVisionAVR) و بسکام (BASCOM-AVR) به طور کامل راه اندازی کرده ایم که به خوبی در پروتیوس نمایش خروجی را داریم و در عمل نیز به همین شکل است.از مشخصات و نحوه راه اندازی این سنسور میتوان به نکات زیر اشاره کرد : ولتاژ کاری سنسور 2.4 تا 5.5 ولت – اندازه گیری رطوبت در رنج 0 تا 100٪ با رزولوشن 0.05 تا 0.4 و رزولوشن دما از 0.01 تا 0.04و در بازه -40 تا +123.8 هستش . فقط زمان پاسخ گویی سنسور مقداری بالاست یعنی 500میلی ثانیه . سنسور ساخت شرکت sensirion بوده و بنا به تایید شرکت خودش کاملا کالیبره شده و دقت فوق العاده بالایی دارد که با تکنولوژی موسوم به CMOSense ساخته شده . این سنسور بتوسط پروتکل I2C راه اندازی میشود.البته مقداری خطا در حدود 3 درجه برای دما وجود دارد همچنین برای رطوبت که به هیچ وجه خطا مطرح نیست و باید در رنج 0 تا 100 نمایش دهیم و به عهدی برنامه نویس است.
Tags: سنسور رطوبت - AVR - SHT11 - SHT71 - بسکام - کدویژن - AVR, - سنسور دما, - I2C, - SHT11, - SHT71, - SHT10, - سنسور رطوبت, - کدویژن, - بسکام, - CodeVision, - BASCOM,

تولید موج سینوسی کامل با pwm

 

یکی از راههای تولید موج سینوسی استفاده از موج pwm است که با قرار دادن یک فیلتر پایین گذر موج pwm به موج سینوسی تبیدل خواهد شد ولی در صورتی که از یک موج pwm ساده استفاده شود خروجی این فیلتر یم خروجی ساده است که با شارژ شدن خازن به صورت صعودی یک ربع سینوسی ایجاد میگردد اما در ربع بعدی ما میخواهیم سیگنال با همان تقعر پیش برود که این اتفاق حاصل نمیگردد.به همین دلیل باید روش بهتری را برای تولید موج سینوسی کامل در پیش بگیریم.

ماژول بلوتوث HC-05 یک ماژول استاندارد Bluetooth با خروجی سریال می باشد. این ماژول برای ارتباط بین میکروکنترلر و موبایل و تبلت و نیز دو میکرو با یکدیگر با سرعت بالا انتخاب خوبی به شمار می رود. همچنین میتوان با استفاده از این ماژول بین پروژه های ساخته شده با میکرو و lap top های دارای پورت USB و PC های دارای دانگل بلوتوث نیز یک لینک ارتباطی بیسیم از نوع ارتباط سریال برقرار کرد. از جمله کاربردهای این ماژول می توان موارد زیر را برشمرد:
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

    ساخت روبات کنترل از راه دور با موبایل
    نمایش اطلاعات مربوط به یک پروژه دماسنج در یک بازه زمانی خاص بر روی تبلت یا موبایل و رسم نمودار
    ساخت پروگرمر بیسیم برای پروگرم کردن میکروکنترلر با استفاده از تبلت
    ریموت کنترل درب منزل با استفاده از موبایل
     اتوماسیون خانه و محیط کار با موبایل و تبلت

Tags: راه اندازی ماژول بلوتوث HC-05 - Bluetooth - USB - بلوتوث - ماژول بلوتوث - ریموت کنترل - راه اندازی ماژول بلوتوث HC-05 به همراه سورس کامل اندروید


راه اندازی دوربین سریال سری ZM


راه اندازی دوربین سریال سری ZM

راه اندازی دوربین سریال سری ZM
قبلاً یک پروژه دوربین سریال در سایت قرار داشت که با دوربین c328 کار میکرد و این مدل دوربین اکنون در ایران یافت نمیشود و برای همین تصمیم گرفتم با دوریین جدید کار کنم که در بازار یافت میشود یا حداقل قابل سفارش هستند این دوربین یک دوربین سریال از شرکت zmvideo با نام zm سریال است که تمام قابلیتهای c328 را دارد و کار کردن با آن ساده است.
لینک دانلود قابل نمایش فقط برای اعضای طلایی(Gold)
Tags: دوربین سریال - c328 - zm سریال - دوربین c328 - دوربین سریال

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

مدار شماره گیر تلفن با avr و بسکام

 

همانطوریکه می دانید در سیستمهای تلفن قدیم برای شماره گیری از پالس استفاده می شد و به برای گرفتن هر رقم میبایستی به تعداد آن رقم دو سر خط را اتصال کوتاه کرده و قطع کنیم. به طور مثال برای گرفتن شماره 9 مجبور بودیم که 9 بار سیم های تلفن را قطع و وصل کنیم به عبارت دیگر 9 پالس متوالی سریال به خط بدهیم. ولی در سیستم های تلفن جدید برای شماره گیری از تن دی تی ام اف DTMF به جای پالس استفاده می شود و هر به هر رقم یک تن صوتی خاص اختصاص داده شده است که استاندارد بین المللی می باشد و در تمام دنیا مورد توافق و استفاده قرار گرفته است. (در تلفن های استاندارد 16 کلید وجود دارد که معمولاً 12 کلید استفاده می شود؛ 10 کلید برای ارقام و 2 کلید * و # ) با فشار هر کلید تن های مربوط به سطر و ستون آن کلید با هم پخش می شوند:


ساعت حرم ورژن 7

  
این ساعت یکی از ساعتهای پر مصرف در مساجد و حسینیه ها میباشد که ورژنهای قبلی این ساعت در سایت قرار داده بودم و این ور
ژن با قابلیتهای جدید را اکنون میتوانید از fza دانلود کنید.
قابلیتهای این ورژن:
1-طراحی pcb بسیار زیبا
2-طراحی بخش کنترلر روی برد (کنترل از راه دور)
3-اذان بر اساس موقعیت جغرافیایی
4-طراحی در دو مدل smd و dip
5-طراحی بر اساس ارزانترین قطعات
Tags: ساعت امام رضا - اذان بر اساس موقعیت جغرافیایی - طراحی pcb

.azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir



با توجه به کوپی برداری از روباتهای 24 سنسوره و روباتهای قبل تصمیم گرفتم روبات 32 سنسوره که کاملاً smd طراحی شده است رو برای شما دوستان قرار بدم ولی این بار قصد دارم به صورت تکی به فروش برسونم و میخوام نظر شما دوستان رو در این مورد بدونم.سایتهایی که سورس روباتها رو به صورت تکی به فروش میرسونن قیمت سورس رو در حد 25 تومن در نظر گرفتن در حالی که این قیمت برای این روباتها مناسب نیست و نشون میده که این سایتها به هیچ وجه ارزش و قیمت واقعی این سورسها رو درک نمیکنن.من قیمت منصفانه برای سورس روبات 32 سنسوره به همراه برنامه حرفه ای رو 500 هزار تومن در نظر گرفتم وبرای این که از کوپی فایلها جلوگیری بشه قصد دارم بخش فروش تک محصول رو راه بندازم نظرات خودتون رو ارایه کنید تا در انتشار این روباتها تصمیم بگیریم؟
Tags: روبات 32 سنسوره - روباتهای 24 - روبات 32 سنسوره ی - smd طراحی

نظرات (31)
شتاب سنج با AVR


اندازه گیری مقدار شتاب یک جسم برای کنترل حرکت در بسیاری از پروژه ها لازم است،روباتهای پرنده،تعادل روبات دو پا،تعادل در segway  باز شدن کیسه ی خودرو و دیگر انواع روبات یا حفظ ایمینی هارد دیسک های قابل حمل در برابر ضربه همگی بر اساس استفاده از یک با چند نمونه شتاب سنج و یا سنسورهای حرکتی دیگراست.سنسورهای مختلفی برای سنجش شتاب یک جسم متحرک وجود دارد که بر اساس دقت و مدل و کاربرد مورد نظر باید یکی را انتخاب نمود.عموماً شتاب سنج ها و ژیروسکوپهای امروزی بر اساس فناوری میکرو الکترو مکانیک سیستم ها(MEMS) طراحی میشوند که باعث کوچک شدن و قابل حمل شدن این سنسورها شده است.
فناوری mems چیست؟
در واقع « MEMS » ، « ریزفناوری‌ ها » یا سیستم‌ های میکرو‌ الکترو مکانیکی در واقع تلفیقی از اجزای مکانیکی ، حس‌ گر‌ ها ، بازو های مکانیکی و اجرای الکترونیکی هستند که بر روی لایه‌‌ ای از ماده استراتژیک « سیلیکون » قرار دارند.این ساختار مکانیکی بسیار کوچک در ابعاد « میکرون » بر پایه تکنولوژی « تراشه‌ های الکترونیکی » استوار است.
امروز در کشور های پیشرفته جهان ، توسعه تلفیقی سیستم‌ های مکانیکی و الکترونیکی در ابعاد بسیار کوچک مورد نظر است ، زیرا این بخش مهم علمی موجب افزایش سرعت و کم حجم شدن ابعاد صنایع در بخش صنعت خواهد شد.
فناوری « MEMS » یا فناوری سیستم‌ های میکرو الکترو مکانیکی ، در صنایع مختلف و اثرگذار جهان از جمله صنایع خودرو سازی ، موشکی ، تراشه‌ ها و نظامی کاربرد بسیار زیادی دارند.امروزه لزوم توسعه این فناوری باعث شده است تا بسیاری از کشور های جهان برای توسعه این فناوری و تولید محصول اقداماتی انجام و در این راستا سرمایه‌ گذاری‌ هایی صورت دهند.
کشور های ژاپن و کره جنوبی که از پیشگامان توسعه این فناوری در جهان بودند ، امروزه تولیدات بسیاری در زمینه صنایع خودرو سازی و محصولات الکترونیکی « ریزفناورانه » دارند.
در حالی که بر اساس آمار های ارائه شده نیاز به « MEMS » روز به روز در حال گسترش است ، بازار این فناوری در سال 2011 از مرز 11 میلیارد دلار گذشت ، ضمن این‌ که نکته قابل تأمل دخالت تنها چند کشور در صادرات محصولات این فناوری است.از دیگر موارد برجسته در این موضوع نیاز روز افزون به این فناوری با توجه به این مسأله که بشر دریافته است باید نیاز های خود را بدون ایجاد آلودگی و اشغال فضای بیهوده توأم با سرعت بیشتر برطرف کند. به طور کلی مطالعه و ارزیابی عملکرد برای توسعه تولید و تجاری‌ سازی محصولات بر پایه ریزفناورانه می‌ تواند الگویی مفیدی برای شکل‌ دهی یک مدل توسعه در کشور ما باشد ، زیرا تجارت پر سود این فناوری و آینده صنعتی دنیا و ارتباط آن با این فناوری کتمان ناپذیر است ؛ ضمن این‌ که برطرف کردن نیاز های اصلی صنعتی کشور در گرو توسعه این فناوری است.
راه اندازی ADXL330 سنسور شتاب آنالوگ:
در این سنسنور مقدار x,y,z در سه جهت حس میشود و این مقادیر را با مقدار آنالوگ در خروجی نمایش میدهد.مقدار آنالوگ بر اساس زاویه چرخش کم و زیاد میشود.مقدار تغییرات خروجی این سنسور به ازای g (شتاب زمین ) میباشد و به ازای هر g  خروجی های x , y , z ولتاژ ۳۰۰ میلی ولت  تغییر میکند.تغذیه کل ای سی از ۲ ولت الی ۳٫۶ ولت میباشد و در ولتاژ ۲ ولت مقدار جریان مصرفی ان ۲۰۰ میکرو آمپر است.با توجه به این که مبدل آنالوگ به دیجیتال میکروها 10 بیتی است و رنج 3.6 را میتواند به 1024 قسمت تقسیم نماید باید دقت زائیه در حدود 0.5 درجه خواهد بود ولی در کل به دلیل این که مبدل آنالوگ به دیجیتال میکرو از دقت وردی خوبی برخوردار نیست تغییرات شتاب را در حد نیم درجه ثبت نمیکند و برای بدست آوردن دقت مناسب باید از مبدلهای آنالوگ به دیجیتال خارجی بهره برد.
 

نبض شمار
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

نبض شمار
این پروژه بر اساس خواست یکی از دوستان و اعضای سایت طراحی کردم به دلیل این که چند پروژه در سایت های مختلف دیده بودم سعی کردم که این پروژه را بهتر از همه طراحی کنم و از اونجایی که هدف آموزش هست سعی کردم برنامه خیلی ساده طراحی بشود.برخی برنامه های موجود بر اساس تاخیر کلید و دستور Debounce  تعداد ضربان قلب را شمارش کرده اند که این دستور در واقع برای این کار مناسب نیست و اصولاً برای کار شمارش بهتر است از TIMER میکرو بهره بگیریم چون ممکن است در لحظه ی وقوع پالس قلب یک لحظه میکرو در آن محل از برنامه نباشد.در این برنامه بر اساس وقفه تایمر 1 و تایمر 2 میکرو تعداد ضربان قلب را بدون هیچ خطایی میتوانیم بشماریم.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
چیپ NRF24L01 دارای یک موتور بلادرنگ (تکنولوژی پیشرفته SHOCKBURST) که اساسا طراحی شده برای موقعیت های که نیاز به مصرف توان بسیار پایین است NRF24L01 در رده فرکانسی جهانی ISM که در محدوده فرکانسی 2.400 گیگاهرتز تا 2.4835 گیگا هرتز که در کل برای اجرا فقط به یک میکروکنترلر و تعداد کمی قطعات دیگر نیاز ایت که شامل چند خازن و سلف است. نحوه ارتباطی این چیپ به پروتکل SPI است که می توان با این پروتکل بر تمامی خواص نرم افزاری و سخت افزاری داخلی چیپ مدیریت داشت و آن را کنترل کرد مدولاسیون چیپ GFSK است که به نحوی طراحی شده که هر چیپ شبیه به این است که یک کانال فرکانس خاص را برای خود دارد و از این رو می توان گفت درصد خطا و اختلال چیپ ها با یک دیگر (یا چیپ هایی به غیر از NRFL24L01) به صفر می رسد. دیتا ریت چیپ در 2 مگا بیت بر ثانیه پیکره بندی شده و دو مد متفاوت مصرف پایین نیز دارد که آن را کم مصرف تر می کند.
Tags: فرستنده و گیرنده - nRF24L01 - ارسال داده - ساخت گیرنده - گیرنده با avr - فرستنده با avr - ارسال دیتا با avr - ماژول فرستنده و گیرنده - nRF24L01/LNA


پروژه کامل برنامه نویسی آسانسور 3 طبقه با میکروAVR(به زبان Cو CodeVisionAVR )


پروژه کامل برنامه نویسی آسانسور 3 طبقه با میکروAVR(به زبان Cو CodeVisionAVR )

پروژه کامل برنامه نویسی آسانسور 3 طبقه با میکروAVR(به زبان Cو CodeVisionAVR )
برنامه نویسی و شبیه سازی پروژه اسانسور 3 طبقه را "به صورت کامل و 100% تست شده " آماده کرده ایم. این پروژه شامل موارد زیر است:
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

    برنامه نویسی کلیه حالات مختلف فشار شستی ها و حرکت آسانسور (به زبان Cو CodeVisionAVR )
    شبیه سازی مدار آسانسور با پروتوس(proteus)
    این پروژه را میتوان به صورت عملی روی برد پیاده سازی کرد
    از میکروی ATMEGA16 استفاده شده
    دارای 7سگمنت (نشانگر طبقات)
    آموزش گام به گام پروژه آسانسور به صورت ویدیو ای و گفتاری(video)
    دارای موتور پله ای برای حرکت آسانسور

مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: دارای موتور پله ای برای حرکت آسانسور - آموزش گام به گام پروژه آسانسور به صورت ویدیو ای و گفتاری(video) - دارای 7سگمنت (نشانگر طبقات) - از میکروی ATMEGA16 استفاده شده - این پروژه را میتوان به صورت عملی روی برد پیاده سازی کرد. - شبیه سازی مدار آسانسور با پروتوس(proteus) - برنامه نویسی کلیه حالات مختلف فشار شستی ها و حرکت آسانسور (به زبان Cو CodeVisionAVR - دانلود پروژه برنامه نویسی و ساخت مدار کنترل آسانسور - مدار آسانسور با میکروکنترلر - پروژه های عملی با میکرو کنترلر - شبیه سازی حرکت یک آسانسور با میکرو کنترلر - دانلود پایان نامه مدارهای کنترلی آسانسور و موتورها


روبات 24 سنسوره ی AVR پیشرفته

روبات 24 سنسوره ی AVR پیشرفته
 این روبات از نظر طراحی کاملاً شبیه به روبات 20 سنسوره است و با اضافه کردن 4 سنسور دقت روبات را افزایش داده ایم.البته با افزایش سنسورها روبات سنگینتر شده و دینامیک آن به هم میخورد و سرعت آن کاهش میابد ولی با تغییراتی که در روبات صورت گرفت با تغییرات کوچکی که در چیدمان سنسورها داده شده سنسورها به هم نزدیکتر شده و برد سنسور سطح کمتری را اشغال میکند و علاوه بر این با برش بخشهای اضافی برد سنسور میتوان برد را سبکتر کرد و شکل زیباتری به برد سنسور بدهیم.روباتهای طراحی شده نیازی به چرخ هرزگرد ندارند زیرا تعداد سنسورها زیاد است و هیچ فشاری بر روی سنسورها نیست و روی پیست همانند هرزگرد عمل میکنند هر چند در برخی محیطها که نیاز به چرخ هرزگرد باشد میتوان از دو اسکیت در کتار سنسورها استفاده نمود به هر حال باید توجه داشت به دلیل این که ربات با سرعت بالایی حرکت میکند جرخ در جلوی روبات باعث انحراف از مسیر خواهد شد.
لینک دانلود قابل نمایش فقط برای اعضای طلایی(Gold)
Tags: روبات - روباتیک - ربات - مسیر یاب - روبات مسابقه - روبات حرفه ای - سنسور - avr - پروژه روبات - پروژه - روبات حرفه ای - روبات فوق حرفه ای - hex


روبات 20 سنسوره ی حرفه ای


روبات 20 سنسوره ی حرفه ای

روبات 20 سنسوره ی حرفه ای
در این روبات با بهره گیری از 20 سنسور امکان خطای روبات در حرکت پر سرعت روی پیست را بسیار کاهش داده ایم و بهره گیری از کریستال 16 مگا هرتز و برنامه بسیار حرفه ای این ربات را به یکی از بهترین روباتها برای مسابقه تبدیل کرده است. در صورتی که قصد دارید با هزینه های بالا دست به ساخت مداری برای روبات مسیر یاب بزنید بهتر است ابتدا کمی دست نگاه دارید !!!!1- هدف شما از ساخت روبات چیست؟ 2-آیا تجربه کافی برای ساخت روباتی با دینامیک مناسب و همچنین مدار حرفه ای را دارید؟
لینک دانلود قابل نمایش فقط برای اعضای طلایی(Gold)
Tags: روبات - روباتیک - ربات - مسیر یاب - روبات مسابقه - روبات حرفه ای - سنسور - avr - پروژه روبات - پروژه
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


راه اندازی استپر موتور (موتور پله ای) به دو زبان

راه اندازی استپر موتور (موتور پله ای) به دو زبان

راه اندازی استپر موتور (موتور پله ای) به دو زبان
موتورهای پله ای ، از پر کاربردترین انواع موتورها هستند که دوران در آن ها به صورت پله ای و گسسته انجام می شود. این موتورها توسط پالس های دیجیتال کنترل می شوند، بنابراین ، راه اندازی و کنترل آن ها به سهولت موتورهای DC نیست. همچنین این دسته از موتورها را می توان توسط یک سیستم کنترل حلقه باز و بدون استفاده از فیدبک کنترل کرد.
در این مدار هدف ما کار کردن با استپ موتور Step Motor می باشد. برنامه به زبان C و برای میکروکنترلر AVR نوشته شده کارکرد مدار به این صورت می باشد که ابتدا استپ موتور به اندازه 360 درجه در جهت راست می چرخد و بعد از رسیدن به 360 دوباره از همان 360 در جهت خلاف عقربه های ساعت (چپگرد) می چرخد تا به 0 درجه برسد و این روند به همین صورت ادامه خواهد یافت.
Tags: ATMEGA16 - ATMEGA32 - ATMEGA8 - AVR - M16 - M32 - M8 - آرمیچر - آس شارژ - آهنربای دائمی - استاتور - براشر - برنامه نویسی و راه اندازی و کنترل موتور پله ای با AVR - جاروبک - خرید شارژ - خرید شارژ ایرانسل - خرید شارژ تالیا - خرید شارژ رایتل - خرید شارژ همراه اول - راه اندازی ریزپله - راه اندازی موتور پله ای توسط AVR با کامپیوتر - راه اندازی موتور پله ای توسط AVRبا کامپیوتر - راه اندازی موتور پله ای توسط میکرو با کامپیوتر - راه اندازی موجی - راه اندازی نیم پله - راه اندازی کامل - رجیستر - روتور - زاویه پله - شارژ مستقیم ایرانسل - شارژ مستقیم همراه اول - موتور پله ای - موتور پله ای تک قطبی - موتور پله ای دو قطبی - موتورهای DC - هیبرید - پورت موازی - کارت شارژ - کنترل حلقه باز - کنترل موتور پله ای با avr - گشتاور


پروژه رطوبت سنج با AVR

    AVR, سنسور رطوبت, کدویژن, CodeVision, HS1101 , atmega8, رطوبت سنج, lm35,


پروژه رطوبت سنج با AVR
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

پروژه رطوبت سنج با AVR
در این پروژه با استفاده از سنسور رطوبت با شماره ی HS1101 یک روطوبت سنج را طراحی کرده ایم که میتواند میزان رطوبت هوا را اندازه گیری نماید قطعات استفاده شده شامل : 1- آیسی 555 برای تولید فرکانس متغییر بر اساس تغییرات مقدار خازنی سنسور رطوبت 2- atmega8 میکروی اصلی 4-7805 به عنوان رگولاتور 5- lcd کارکتری 2 در 16 6-ترمینال دو پین به عنوان ورودی ولتاژ 9 ولت(برای تامین ولتاژ از باتری 9 ولت کتابی استفاده نمایید)7- سنسور lm35 برای اندازه گیری دما 8- سنسور دو پایه با شماره HS1101 برای رطوبت .و تعدادی مقاومت و خازن که از روی شماتیک میتوانید مقدار آنها را استخراج کنید.
مخصوص اعضای ویژه(vip)
Tags: رطوبت سنح - HS1101 - اندازه گیری رطوبت - رطوبت هوا - پروژه رطوبت - اندازه گیری رطوبت - AVR, - سنسور رطوبت, - کدویژن, - CodeVision, - HS1101 , - atmega8, - رطوبت سنج, - lm35,


سیگنال ژنراتور با CodeVision(شبیه ساز ECG)


شبیه ساز سیگنال قلب

شبیه ساز سیگنال قلب
سیگنال ژنراتور یکی از مهمترین وسیله های موجود برای طراح مدارات الکترونیک است.گاهی ما برای شبیه سازی و بررسی عملکرد یک مدار به یک سیگنال مناسب برای شبیه سازی نیازمند هستیم.سیگنال ژنراتورهای موجود در آزمایشگاه بدون شک به دلیل آنالوگ بودن خروجی دارای کیفیت بیشتری نسبت به حالت دیجیتال است.در این پروژه یک سیگنال ژنراتور دیجیتال داریم که با سرعتی مناسب یک سیگنال را در خروجی نمایش میدهدو در خروجی به وسیله ی تقیسیم مقاومتی این سیگنال دیجیتال به مقدار آنالوگ برگردانده میشود و به وسیله ی یک آپ امپ تقویت شده و در خروجی نمایش داده میشود.
مخصوص اعضای ویژه(vip)
Tags: تولید سیگنال - سیگنال ژنراتور - تولید سیگنال قلب - ECG - CodeVision - کدویژِن - شبیه ساز قلب - سیگنال قلب - ecg قلب - زبان c


پروژه صرافی دارای 4 قیمت مختلف با سون سگمنت+ساعت و تاریخ


پروژه صرافی دارای 4 قیمت مختلف با سون سگمنت+ساعت و تاریخ

پروژه صرافی دارای 4 قیمت مختلف با سون سگمنت+ساعت و تاریخ
این پروژه رو با سفارش یکی از کاربران آماده کردم.پروژه رو در دو نسخه:قابل تنظیم با کی پد 4*4 و قابل تنظیم با 4 شستی طراحی کردم.با این پروژه میتوان به صورت همزمان قیمت 4 ارز مختلف رو در زمان و تاریخ مشخص روی سون سگمنت نمایش داد.
ویژگی های این پروژه:
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

    کاربرد در صرافی ها
    قابل تنظیم با کی پد 4*4
    تنظیم آسان کلیه پارامترهای ساعت,تاریخ و قیمت ها با چهار کلید (تنظیم،تایید،افزایش و کاهش)
    نمایش همزمان نرخ 4 ارز مختلف تا 4 رقم روی سون سگمنت
    استفاده از rtc میکرو برای ایجاد ساعت و تاریخ
    زبان برنامه نویسی بسکام
    همراه با فایل آموزش کارکرد پروژه
یک ساعت نجومی ساعتی است که برای محاسبه ی زمان طلوع و غروب خورشید به کار میورد و کاربردهای زیادی در صنعت خواهد داشت.برای مثال برای خاموش یا روشن کردن روشنایی معابر که در گذشته با فتوسل انجام میشد ولی امروزه با بهره گیری از قدرت میکروها و استفاده از ساعت نجومی زمان طلوع و غروب آفتاب با دقت مناسب محاسبه و زمان روشن و خاموش کردن چراغها بر اساس طلوع و غروب خورشید برای همان محل مشخص میگردد.
Tags: پروژه ساعت - ساعت نجومی - ساعت با avr - avr - تقویم دیجیتال - تقویم - آلارم
کارتهای هوشمند+پروژه کارت تلفن

کارتهای هوشمند+پروژه کارت تلفن

کارتهای هوشمند+پروژه کارت تلفن
امروزه کارتهای هوشمند در همه جا به کار میرود و بچه های الکترونیک و برق اکثراً به کار کردن با این کارتها علاقه دارند.نحوه خواندن یا نوشتن در این کارتها اولین قدم در کار کردن با کارتهای هوشمند است.در این مقاله به نحوه برقراری ارتباط و پروتکل ارتباطی در این کارتها پرداخته ایم.همچنین به همراه این فایل یک پروژه هم قرار داده شده که به هر دو زبان c و بیسیک نوشته شده است.
Tags: کارت هوشمند - avr - کارت تلفن - کارت هوشمند - نحوه ی خواندن محتویات کارت تلفن - نحوه اتصال کارت تلفن به میکرو کنترلر
پروژه شمارش افراد با سنسور مادون قرمز
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

شمارش با سنسور مادون قرمز

شمارش با سنسور مادون قرمز
این پروژه در اصل یک شمارنده می باشد که می توان عبور مرور افراد از یک گیت را شمارش کرد، شمارنده هم می تواند به صورت بالا شمار و هم پایین شمار کار کند. همچنین توسط شدت نور یک عدد LED می‌توان سنسور فرستنده و گیرنده را در یک راستای مستقیم تنظیم کرد. سنسورها ار نوع مادون قرمز با برد تقریبی 120cm می باشد. سنسور گیرنده به امواج مادون قرمز ریموت کنترل ها حساس نبوده و با طراحی یک مدار فیلتر این امواج حذف خواهند شد. سرعت شمارش قابل تعریف مطابق با سلیقه شما می باشد، بدیهی است که این سرعت با دقت شمارش رابطه مستقیمی دارد. در صورتی که یک انسان یا یک شئی ارتباط بین فرستنده و گیرنده را قطع کنند یک واحد به شمارنده اضافه می شود. در صورتی که بردی بیشتر از 120cm احتیاج داشتید می توانید در سفارش خود به این موضوع اشاره نمائید.
Tags: شمارنده 4 رقمی - شمارنده مادون قرمز - شمارش افراد - شمارش عبور مرور افراد - شمارنده چهار رقمی مادون قرمز - شمارش با سنسور مادون قرمز - شمارش با سنسور IR - فرستنده و گیرنده مادون قرمز
پروژه کامل ساعت و تقویم شمسی دقیق با 7سگمنتو lcd (عملی)

پروژه کامل ساعت و تقویم شمسی دقیق با 7سگمنت و lcd (عملی)

پروژه کامل ساعت و تقویم شمسی دقیق با 7سگمنت و lcd (عملی)
 
پروژه کامل ساعت و تقویم شمسی دقیق با 7سگمنت و lcd را آماده کرده ایم.این پروژه دارای ویژگی های زیر  و کارکرد عالی میباشد.
ویژگی های پروژه:

    استفاده از آی سی ds1307 که دارای ساعت ، تقویم دقیق و باتری بک آپ است.(با قطع تغذیه میکرو اطلاعات ساعت و تاریخ از بین نمی رود)
    استفاده از 7سگمنت کاتد مشترک (به صورت تکی) برای نمایش ساعت،تاریخ و دما
    استفاده از lcd کاراکتری 2*16 برای نمایش ساعت و تقویم
    قابلیت تنظیم آسان ساعت و تاریخ
    قابلیت اندازه گیری و نمایش دما به وسیله سنسور lm35
    استفاده از آی سی بافر،دیکودر و آپ امپ برای استفاده حداقل از پایه های میکرو،تثبیت و تقویت کردن سیگنال

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

 
Tags: پروژه کامل ساعت و تقویم شمسی دقیق با 7سگمنت و lcd (عملی) - استفاده از آی سی ds1307 که دارای ساعت ، تقویم دقیق و باتری بک آپ است.(با قطع تغذیه میکرو اطلاعات ساعت و تاریخ از بین نمی رود) - استفاده از 7سگمنت کاتد مشترک (به صورت تکی) برای نمایش ساعت،تاریخ و دما - lcd کاراکتری 2*16 برای نمایش ساعت و تقویم - اندازه گیری و نمایش دما به وسیله سنسور lm35 - آی سی بافر،دیکودر و آپ امپ

پروژه تله مانیتوریگ دما با ماژولهای hm-r,hm-t


مانیتوریگ دما با ماژولهای hm-r,hm-t

مانیتوریگ دما با ماژولهای hm-r,hm-t
این پروژه یک مدار متشکل از دو مدار فرستنده گیرنده جدا از هم که در قسمت گیرنده بوسیله کیپد یک عدد را به عنوان دما به مدار میدهیم برای تنظیم مقدار دما باید ابتدا کلید SET را فشار دهیم و پس از فشار دادن کلید SET مقدار دما را تایین کنیم این مقدار دما در واقع دمای حد است و هر گاه دما از این مقدار بیشتر شود LED HOT و در صورتی که دما از این مقدار کمتر باشد LED COLD روشن خواهد شد.مقدار دما از طریق یک فرستنده از برد شماره 1 برای برد شماره 2 ارسال میگردد و برد شماره 2 بر اساس مقادیر دما دو LED را کنترل میکند.
ارسال شده از طرف محمد آفاقی
مخصوص اعضای ویژه(vip)
Tags: ارسال و دریافت دما - مانیتورینگ - سنسور - تله متری - USART - ATmega32 - CodVision - ارسال دما - دماسنج - lm35

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


300 پروژه با avr

300 پروژه با avr
این مجموعه کاملترین مجموعه موجود در وب در رابطه با avr هستش و شامل بیش از 300 پروژه باavr میشه و از منابع مختلف جمع آوری شده و همه ی این پروژه ها رو میتونید یک جا از همین لینک دانلود کنید.این مجموعه شامل پروژه های avr با شبیه ساز پروتیوس و همچنین برخی پروژه های عملی که بدون شبیه سازی هستن میشه.البته بعضی از پروژهها واقعاً برای شبیه سازی با پروتیوس مناسب نیستن و برای ساختن عملی مجبوریم بدون شبیه سازی شروع به ساخت کنیم.در لیست زیر بعضی پروژه ها رو ذکر میکنم ولی علاوه بر این لیست پروژه های دیگه ای هم توی این مجموعه وجود داره که بعد از دانلود میتونید خودتون چستجو کنید.فایل 4 بخش هستش که در کل 125 MB هستش.
مخصوص اعضای ویژه(vip)
Tags: شتاب سنج اتومبیل - ایستگاه هوا شناسی با avr - انواع پروگرامر موجود - پلیرmp3 با atmega162 - کنترل سرو متور با pwm - تولید صدا و تصویر با avr - vgaبا avr - mp3 پلیر با atmega8 - ارتباط با usb از طریق FAT232 - بازی کشتی فضایی - دما سنج - درایور lcd بسیار حرفه ای - پروژه ی دماسنج - پروژه ی اسیلوسکوپ - پروژه ی قفل رمز دیجیتالی - PWM پروژه ی - پروژه ی کنترل کننده یSMS - پروژه ی دماسنج - پروژه ی ایمنی ساختمان

پروژه قفل رمز دار به صورت حرفه ای و پیشرفته با AVR
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


پروژه قفل رمز دار به صورت حرفه ای و پیشرفته با AVR:

پروژه قفل رمز دار به صورت حرفه ای و پیشرفته با AVR:
استفاده از قفل رمز دار برای ایجاد یک سطح امنیتی در بسیاری از پروژه های صنعتی و دانشجویی لازم و ضروری است.از این رو یک قفل رمزدار طراحی کردیم که دارای امکانات زیر است:

    این قفل دارای یک رمز اولیه 5 رقمی میباشد(امنیت بالا برای عدم ردیابی رمز*)
    رمز در حافظه میکرو ریخته میشود و بعد از قطع برق از بین نمیرود
    امکان تغییر رمز و عملیات تصحیح و تایید رمز جدید،وجود دارد
    این قفل رمز دار را برروی یک درب پیاده سازی کردیم(به عنوان درب رمزدار)
    همراه با توضیحات کامل برنامه نوشته شده به زبان BASCOM و شبیه سازی Proteus

Tags: قفل - قفل رمز - قفل رمز دار - پروژهavr - AVR - قفل رمز دار - از پروژه های صنعتی و دانشجوییو - در حافظه میکرو - امکان تغییر رمز


دوربین با avr و سنسور pir
ب

دوربین با avr
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

دوربین با avr
برای ساخت این پروژه یک ماه وقت گذاشتم و با مشکلات زیادی رو به رو شدم در ارتباط با راه اندازی رابط spi میکرو atmega128 موارد زیادی وجود داره و بلاخره تونستم جواب بگیرم.این پروژه بسیار مفیدی هستش و جاهای زیادی ممکنه به کار بره.راه اندازی دوربین از طریق پورت سریال میکروهای avr کار سختی نیست و ماژولهای دوربین موجود را میتوان به راحتی با استفاده از برگه اطلاعات دوربین راه اندازی کرد.در واقع رابط سریال میکروهای avr همواره به خوبی عمل میکنند ولی پس از برقراری ارتباط با دوربین باید اطلاعات دریافت شده را در یک حافظه جانبی ذخیره کنیم یا برای ماژول دیگری ارسال کنیم و مشکل اصلی همینجا به وجود می آید که بهره گیری از امکانات دیگر میکرو را شامل میگردد.
لینک دانلود قابل نمایش برای اعضای نقره ای (Silver)
Tags: دوربین - c328 - avr - OV7670 - i2c - sd - atmega128 - mmc - راه اندازی دوربین - دوربین با avr - پروژه دوربین - ذخیره در حافظه - حافظه sd - حافظه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.