انجام پروژهای برنامه نویسی متلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسیمتلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسی متلب matlab

انجام پروژهای برنامه نویسیمتلب matlab

بازی مرتب سازی عکس با avr

  یک پروژه game می باشد که با دکمه بالا و پایین و چپ و راست میتونید اون ادمک را تو میسر اصلی خودش به حرکت بیاریم تا به خط پایان برسونیم و زمانی که به خط پایان رسوندیم سرعت عکس العمل شمارو در زمان که شما طی کردین محاسبه میکنه که چند دقیقه یا چند ثانیه شما زمان صرف کردید تا به خط پایان رسیدید و دکمه پایین عمل ریست هستش که دوباره بازی شروع شود.
Tags: بازی - avr-game - avr

بازی مرتب سازی عکس با avr

بازی مرتب سازی عکس با avr

بازی مرتب سازی عکس با avr
بازی فکری مرتب سازی عکس با میکروکنترلر AVR و به زبان C با استفاده از کامپایلر WinAVR در این پروژه از نمایشگر LCD گرافیکی استفاده شده است. و فایل شبیه ساز این پروژه با نرم افزار پروتیوس همراه فایل ها موجود می باشد .
Tags: بازی - avr - بازی-هوش - پازل - بازی پازل - بازی با-avr - بسکام - bascom - گرافیکی
دما سنج با استفاده از سنسور DS18B20

دما سنج با استفاده از سنسور DS18B20


azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

امروز می خواهیم در مورد سنسور دیجیتال اندازه گیری دما DS18B20 صحبت کنیم و از خصوصیات و ویژگی ها و راه اندازی آن در CodeVisionAVR V2.05.0 بپردازیم. از ویژگی های این سنسور این است که کاملا دیجیتال و به شکل یک ترانزیستور 3 پایه می باشد که پایه 1 آن به زمین و پایه 3 آن هم به VCC وصل می شود و از پایه 2 آن که با یک مقاومت pullup به اندازه 4.7 کیلو به VCC وصل می شود. آین سنسور از طریق همین یک پایه با استفاده ار پروتکل 1wire عمل ارسال و دریافت دیتا را انجام می دهد. محدوده اندازه گیری دمای آن بین منفی -55 تا مثبت +125 درجه سانتیگراد می باشد و از دقت بسیار بالایی در حدود 0.0625 درجه را دارد که نسبت به کوچکترین تغییرات دمای واکنش سریع نشان خواهد داد. در ادامه به نحوی برنامه نویسی آن به زبان سی خواهیم پرداخت.
Tags: دما سنج با AVR - دماسنج - دما - سنسور دما - ds18b20
قفل رمز ترکیبی با avr
قفل رمز دار دیجیتالی
این قفل رمز دار هر چند ساده است ولی در خیلی از پروژه ها کاربرد داره برای مثال در دزدگیر های صنعتی معمولاً از همین ساختار استفاده میکنند.یعنی عدد رمز از قبل با استفاده از دیپ سویچ در در میکرو تغییر داده میشه و در هنگام وارد کردن رمز با وارد کردن عدد رمز و فشار دادن کلید در باز میشه.
در کل این پروژه سه مرحله داره:
1- وارد کردن عدد رمز با استفاده از دیپ سویچ که در حال حاظر عدد 48 قرار داده شده
2- وارد کردن رمز با استفاده از کیپد(چوت عدد رمز 48 هست پس در صورتی که عدد 48 رو وارد کتیم در مرحله بعد در باز میشه)
3- فشار دادن میکرو سویچ که در این مرحله بررسی میشه که عدد رمز درسته یا خیر و در صورت درست بودن در باز میشه
سورس برنامه با استفاده از کدویژن و زبان c هستش.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: قفل رمز دار - در باز کن avr - قفل دیجیتال - قفل - قفل ترکیبی - در باز کن - در رمز دار - قفل دو رقمی - کدویژن

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


فوریه سریع با avr   

فوریه سریع با avr
قبلاً دو پروژه دیگر برای همین موضوع یعنی فوریه سریع در سایت قرار داده بودم که هم به زبان بیسیک بود و هم به زبان c ولی دو پروژه قبل از نظر سرعت تبدیل مشکل داشتند و هر چند سیگنال صدا را از نظر فرکانش به خوبی جدا سازی میکردند ولی سرعت این تبدیل کاملاً هم زمان نبود.
این پروژه به زبان c است و با استفاده از کتابخانه fft که بر اساس اسمبلی نوشته شده است میتواند به صورت کاملاً هم زمان سیگنال صدا را تفکیک کند و بر روی GLCD 128x64 نمایش دهد.این قابلیت به شما این امکان را میدهد که حتی با استفاده از یک atmega8 نیز این کار را انجام بدهید در فایل پروژه شماتیک atmega8 نیز قرار داده شده است ولی فایل hex برای atmega128 کامپایل شده است.
کاربرد این پروژه علاوه بر رقص نور موزیکال و همچنین آبنماهای موزیکال میتواند برای تشخیص سیگنال صدا به کار رود و به دلیل این که در این پروژه سرعت تبدیل بسیار مناسب است میتوان گفت به صورت هم زمان میتوان سیگنال صدا را تفکیک و برای پروژه های تشخیص گفتار به کار برد.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: سیگنال اسپکتروم - fft - تشخیص گفتار - فوریه سریع - تفکیک فرکانسی - فوریه سریع با avr - فوریه - سیگنال صدا

ادامه مطلب...
نظرات (5)
پروژه نورسنج با AVR

پروژه نورسنج با AVR
در این پروژه با استفاده از یک فتوسل وتقسیم ولتاژ آن با یک مقاومت ۱۰ کیلو اهم و استفاده از ADC میکرو یک نور سنج طراحی شده است.در فایل پروژه سورس بسکام و پروتیوس قرار داده شده است.
هرگاه روشنایی چشمه نوری قوی باشد فوتوسل های نیم رسانا می توانند نیروی محرکه الکتریکی با (تا 1v) و جریان زیادی تولید کند. بازده بهترین فوتوسل ها از 20 % تجاوز می کند. به این دلیل ، حالا می توان از فوتوسل ها به عنوان چشمه های الکتریکی به قدر کافی موثر نام برد.
Tags: فتوسل - نور سنج - rgb - تشخیص رنگ - مبدل آنالوگ به دیجیتال - بسکام - avr - پروتیوس - Photocell

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

تابلو روان گردان بدون سنسور


تابلو روان گردان بدون سنسور
اساس کار این نوع تابلو روان ها بر خطای دید انسان است. اگر تا به حال به یک منبع قوی نور نگاه کرده باشید می بینید که تا چند لحظه اثر نور منبع روی چشم شما باقی می ماند. این حالت در مورد LED هم صادق است.
الگوریتم برنامه : زمانی که ستون LED ها با سرعت زیاد به چرخش در می آید ، یک سنسور مادون قرمز نقطه ای خاص در حرکت ستون LED ها تحریک می شود و هنگامی که به این نقطه می رسد با delay خاصی (که مدت آن بسته به سرعت موتور است) شروع به ست کردن LED ها از یک آرایه می کند. پس از آن که آیتم های آرایه تمام شد ، برنامه دوباره منتظر تحریک سنسور مادون قرمر می ماند.
در پروژه ی زیر یک تابلو روان گردان با سورس بسکام قرار داده ام و در واقع این پروژه به اندازه ی کافی حرفه ای نیست زیرا برای دقت بیشتر باید یک شمارنده تعداد دور گردش را اندازه گیری کند تا بتوان متون را به درستی در روی تابلو روان نمایش داد و این پروژه فقط برای آشنایی شما عزیزان قرار داده شده.
Tags: تابلو روان - گردان - بسکام - تابلو چرخان - 8led - led

فعال سازی سنسور رنگ با avr

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

فعال سازی سنسور رنگ با avr
یکی از موارد کاربرد سنسورهای فوتوالکترونیک تمام رنگ که توانایی جدیدی برای اطمینان از صحت انجام مراحل در خطوط تولید و بسته بندی را امکان پذیر می سازد ، "اثبات خطا" یا Error Proofing می باشد. این سنسورها نتنها قادر به تطبیق رنگها و بازتاب پذیری آنها هستند بلکه آنها قادر به شناسایی، تفکیک و قرار دادن نزدیکترین تطبیق رنگی غیر مشابه یا مشابه با رنگ سطوح هستند. همچنین توانایی تطبیق بازتاب رنگ به این سنسورها اجازه میدهد تا علائم نامرئی روی محصولات را تشخیص دهند. اغلب سنسورهای رنگ یا Color Sensor شامل یک امیتر نور سفید و سه گیرنده مجزا هستند. نور منتشر شده پس از برخورد به سطح هدف منعکس شده و به سنسور باز میگردد. گیرنده های سنسور طوری تنظیم شده اند تا طول موج خاصی از نور (قرمز، سبز، و آبی) را دریافت و مولفه های رنگ دریافت شده بهمراه شدت آنرا ثبت کنند. بعداً سنسور این مقادیر را با مقادیری که کاربر تنظیم کرده مقایسه می کند و اقدام لازم را صورت میدهد. برخلاف سنسورهای Vision که قادر به تشخیص طرح و قیافه یا موقعیت لبه جسم هستند، سنسورهای رنگ نقطه معینی روی جسم را هدف قرار تشخیص رنگ قرار میدهند. در این پروژه با استفاده از avr سنسور تشخیص رنگ TCS3200-E11 فعال سازی شده است و مقادی (RGB) روی یک LCD 2*16 نمایش داده می شوند ، این پروژه با زبان سی (C) و کامپایلر کدویژن نوشته شده است .

تایمر هوشمند ماشین جوجه کشی


تایمر هوشمند ماشین جوجه کشی
خصوصیات منحصر بفرد تایمر ھوشمند: ١- در اثر نوسانات برق و قطع و وصل ناخواسته تغذیه دستگاه ، تایم سپری شده ریست نخواھد شد بلکه ادامه مییابد. ٢- در حین حرکت موتور ( وصل رله مربوطه) ، چنانچه قبل از به اتمام رسیدن چرخش ، برق شھر قطع شود این حالت در حافظه سیستم ضبط خواھد شد و بعد از وصل مجدد تغذیه کار چرخش ادامه خواھد یافت. ٣- زمانی که پلاتین قفسه در حالت بسته قرار دارد و موتور روشن می شود ، جھت جلوگیری از لغزش ھای ناخواسته اهرم پلاتین و به تبع آن قطع بلافاصله موتور ، ما حداقل ٣ ثانیه زمان در نظر گرفتیم تا با فشار مجدد پلاتین موتور قطع شود ( یعنی فاصله زمانی بین قطع پلاتین و وصل مجدد آن برای قطع موتور حداقل ٣ ثانیه است).
زمانی که پلاتین قفسه در حالت باز قرار دارد ، اگر بلافاصلھ ھم پلاتین زده شود موتور قطع خواھد شد و نیاز به فاصله زمانی فوق الذکر ندارد. ولی بالعکس چنانچه پلاتین بسته باشد و موتور روشن شود (نھایتا پلاتین باز می شود) چنانچه زودتر از ٣ ثانیه بسته شود موتور خاموش نخواھد شد ( بھ جھت حذف پارازیت احتمالی پلاتین). در حالت  عادی چنانچه ھر دکمه ای را فشار دھید ھیچ عکس العملی نشان نخواھد داد ، این کار شبیه قفل کودک و جھت جلوگیری از دستکاریھای ناخواستھ میباشد.
Tags: ماشین جوجه کشی - ساعت با زمان - ساعت - ساعت دیجیتال - تایمر - کانتر - شمارنده

ادامه مطلب...
نظرات (6)
روبات جارو برقی با سنسور مافوق صوت

روبات جارو برقی با سنسور مافوق صوت
روبات جارو برقی دارای چند حالت حرکتی است :
1. بدون مسیر در حالت بدون مسیر روبات دارای دو سنسور برای محاسبه ی مسیر طی شده است تا روبات دو بار یک مکان را جاروب ننماید این حالت برای مسیر های کوتاه است و مکانهایی که مسیر مشخصی را ندارند یا برای هنگامی که روبات مسیر را گم میکند بسیار به کار می اید .سنسور به کار رفته یک شمارنده است که از روی اسکرول موس جدا شده و بر روی چرخها نصب شده است .
2. با مسیر مشخص شده با بررسی های انجام شده مشخص شد روبات بدون مسیر، هرگز مسیرمستقیم را طی نمیکند و خطا های موجود در ساختار مکانیکی و الکترونیکی باعث میشود روبات کج حرکت کند مگر این که از پردازش تصویر استفده کنیم تا روبات مسیر مستقیم را طی نماید یا این که از یک نشانه برای مسیر استفاده کرد.در روباتهای جاروبرقی که اکنون در بازار موجود میباشند نشانه گذاری در مسیر الزامی است یعنی یک سری وسایل همراه روبات ارائه میگردد تا نشانه گذاری در مسیر توسط خود ما انجام شود و روبات در آن مسیرهای مشخص کار انجام میدهد. نشانه های میتوانند به چندین روش اجرا شوند:
Tags: روبات جارو برقی - مافوق صوت - روبات - روبات جارو - آلتراسونیک - avr - bascom


کنترلر دیجیتال برای تنظیم دمای محیط توسط PID کنترلر


کنترلر دیجیتال برای تنظیم دمای محیط توسط PID کنترلر

کنترلر دیجیتال برای تنظیم دمای محیط توسط PID کنترلر
این سیستم به گونه ایست که د مای محیط را در حد د مای مورد نظر کاربر تنظیم و ثابت نگاه می دارد . این کنترل د ما به وسیله ی یکی از روش های کنترلی یعنی PID کنترل انجام می شود . سه استراتژی اعمال کنترل ، که کلیه روش های کنتر لی به نحوی جز ء یکی از آن ها هستند ، شامل کنترل حلقه باز ، کنترل پیش خور و کنترل فیدبک یا پس خور می باشد. الگوریتم PID نیز از رایج ترین نمونه های الگور یتم کنترل بازخوردی است که در بسیا ری از پروسه های کنترلی نظیر : کنترل سرعت موتور DC ،کنترل فشار ، کنترل دما و … کاربرد دارد. برای طراحی یک سیستم مبتنی بر کنترل PID ، سه پارامتر :

    بهره تنا سبی Kp
    بهره انتگر الی Ki
    بهر ه مشتقی Kd

در نظر گرفته میشود.البته روش سنتی طراحی نیز همان روش سعی و خطاست. از معایب کنترل PID میتوان به پیچیدگی و زمان بر بودن آن اشاره نمود. روش های جدید نیز برای طراحی کنترلر PID، روش های تکاملی می باشند.
Tags: الگوریتم ژنتیکی پیوسته - الگوریتم ژنتیکی باینری - الگوریتم مور چه گسسته و پیوسته - الگوریتم استعماری


درایور استپر موتور تک قطبی با ماسفت

درایور استپر موتور تک قطبی با ماسفت

درایور استپر موتور تک قطبی با ماسفت
همان طور که می دانید موتور های با گشتاور بالا جریان مصرفی زیادی دارند از این رو نمی توان آنها را با درایور های BJT درایو کرد زیرا تلفات حرارتی درایورهای BJT زیاد بوده و دردسر ساز است.از این رو ما یک مدار راه انداز برای استپر موتور های تک قطبی معروف به ۵ سیم یا ۶ سیمه برای شما آماده کردیم که از لحاظ جریان دهی و حرارت بسیار عالی است و هیچ مشکلی ندارد. استپر می تواند مدتها روشن بماند بدون این که درایور کمی گرم شود.
با این اطلاعات شما می توانید به راحتی با فراهم کردن قطعات به کار رفته صاحب یک درایور نیمه صنعتی شوید. کد برنامه به زبان C و فایل شبیه سازی شده پروتئوس را می توانید دانلود کنید.
Tags: استپر موتور - موتور پله - موتور پله 6 سیمه - درایو موتور - استپ موتور - موتور - راه اندازی موتور - step motor - avr

ادامه مطلب...
نظرات (0)
پروژه ساعت با 7seg بزرگ آند مشترک


پروژه ساعت با 7seg بزرگ آند مشترک

پروژه ساعت با 7seg بزرگ آند مشترک
این پروژه شاید در نگاه اول ساده به نظر میرسد ولی در واقعیت به دلیل این که این سون سگمنتهای بزرگ با ولتاژ 12 ولت فعال میشوند به طوری که حتی با 10 ولت هم روشن نمیشوند و باید حتماً ولتاژ به 12 ولت برسد تا سگمنتها روشن شوند و همین موضوع باعث میشود تا شما در راه اندازی این سون سگمنها با مشکل تقویت ولتاژ رو به رو شوید. علاوه بر این در حالت مالتی پلکس شده در صورتی که در مدار خازن باشد باز هم سون سگمنتها با سایه روشن میشوند و در صورتی که خازن هم نباشد مشکل کمبود جریان دارید.با این احوال انتخاب ترانزیستور مناسب و مقاومت های محاسبه شده بسیار مهم است.علاوه بر این میکرو با دریافت ولتاژ بازگشتی از ترانزیستور ها دچار مشکل مشود و لذا باید از یک لچ مناسب استفاده کنیم.در این پروژه از دو عدد uln و همچنین برای تقویت ولتاژ از tip41 , bd640  استفاده شده است.لازم است بدانید که در سر راه uln و ترانزیستور ها قرار دادن مقاومت لازم و ضروری است تا جریان بازگشتی باعث سوختن uln نشود.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: 7seg - کاتد مشترک - آند مشترک - نمایشگر 7 سگمنت - سون سگمنت بزرگ - سون سگمنت 12 ولتی - سون سگمنت ولتاژ بالا - مالتی پلکس
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


پروژه ساعت با 7seg بزرگ کاتد مشترک

پروژه ساعت با 7seg بزرگ

پروژه ساعت با 7seg بزرگ
این پروژه شاید در نگاه اول ساده به نظر میرسد ولی در واقعیت به دلیل این که این سون سگمنتهای بزرگ با ولتاژ 12 ولت فعال میشوند به طوری که حتی با 10 ولت هم روشن نمیشوند و باید حتماً ولتاژ به 12 ولت برسد تا سگمنتها روشن شوند و همین موضوع باعث میشود تا شما در راه اندازی این سون سگمنها با مشکل تقویت ولتاژ رو به رو شوید. علاوه بر این در حالت مالتی پلکس شده در صورتی که در مدار خازن باشد باز هم سون سگمنتها با سایه روشن میشوند و در صورتی که خازن هم نباشد مشکل کمبود جریان دارید.با این احوال انتخاب ترانزیستور مناسب و مقاومت های محاسبه شده بسیار مهم است.علاوه بر این میکرو با دریافت ولتاژ بازگشتی از ترانزیستور ها دچار مشکل مشود و لذا باید از یک لچ مناسب استفاده کنیم.در این پروژه از دو عدد uln و همچنین برای تقویت ولتاژ از tip41 , bd640  استفاده شده است.لازم است بدانید که در سر راه uln و ترانزیستور ها قرار دادن مقاومت لازم و ضروری است تا جریان بازگشتی باعث سوختن uln نشود.
در حالت کاتد مشترک به دلیل ولتاژ معکوس بودن و مشترک بودن بخش منفی مدار در حالت مالتی پلکس راه اندازی مشکلتر است.
بنده در هنگام شروع این پروژه چند مدار را در انجمن مطرح کردم و این مدارات را از سایت های مختلف گرفتم ولی هیچ کدام جواب نداد و پس از آزمایشهای زیاد دست آخر به مدار زیر رسیدم.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: 7seg - کاتد مشترک - آند مشترک - نمایشگر 7 سگمنت - سون سگمنت بزرگ - سون سگمنت 12 ولتی - سون سگمنت ولتاژ بالا - مالتی پلکس
ساعت با سون سگمنت و lcd هم زمان


ساعت با 7سگمنت و lcd هم زمان

ساعت با 7سگمنت و lcd هم زمان
در این ساعت با استفاده از کامپایلر بسکام یک ساعت ساده طراحی کردیم که هم روی lcd و هم روی 7seg تاریخ و زمان را نشان میدهد و با استفاده از تایمر 2 که میتواند کلاک را از پایه ی tosc1 , tosc2 برای تولید زمان دقیق بگیرد، برای تولید زمان دقیق استفاده کرده ایم.
این پروژه همراه با pcb میباشد و میتوانید به راحتی آنرا منتاژ نمایید.فقط توجه کنید که فیوز بیتهای jtag میکرو را روی پورت c غیر فعال نمایید.
میکروی استفاده شده atmega32 است و با نرم افزار پروتیوس شبیه سازی شده است.
 مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: ساعت - ساعت با avr - ساعت با 7سگمنت - ساعت ساده - نمایش زمان - avr - بسکام - نرم افزار پروتیوس - پروتیوس
تابلو روان صنعتی با سورس کامل
تابلو روان صنعتی با سورس کامل

تابلو روان صنعتی با سورس کامل
تابلوی تبلیغاتی دیجیتالی توسط خود شما
این تابلو وران با سورس کامل قرار داده شده و در فایل pcb , شماتیک و سورس برنامه و همچنین نرم افزار تابلو روان برای ارسال مطالب برای تابلو قرار دارد.از قابلیتهای این تابلو روان این است که شما نوشته های خود را با هر فونت و افکتی که مایل هستید از طریق پورت سریال برای تابلو ارسال میکنید.led ها در فواصل 2 و 1 سانتی متری بر روی pcb قرار داده شده اند و شما میتوانید یکی از این دو تراکم را انتخاب کنید و همچنین تعداد led ها در دو مدل 32در64 پیکسلی و 32 در 128 پیکسلی طراحی شده اند.
 
قابلیتها:

    نصب داخل و خارج از ساختمان در محیطهای پر نور
    نمایش تاریخ و ساعت شمسی و میلادی
    نمایش دمای محیط
    نمایش متن در زمان مشخص
    نمایش فایلهای تصویری با فرمت swf,gif با تنظیم سرعت
    امکان استفاده از تمام فونتهای ویندوز
    متن چهار خطی
    افکتهای زیبا
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

لیست قطعات لازم برای تولید تابلوروان
 مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: تابلو روان - سورس اصلی - تابلو led - ساخت تابلو - تابلو روات حرفه ای - جاروب ستونی - سطر - پیکسل - پروژه -
با ساخت این پروژه 100٪ عملی به راحتی می توانید کولر های آبی را توسط کنترل تلویزیون و کلید های تعبیه شده، در مد های مختلفی برنامه ریزی کنید، از ویژگی آن می توان به کاهش مصرف انرژی در کولرها آبی اشاره نمود. با فعال کردن حالت خواب به در تمامی مد ها تایمر شروع به کار کرده و پس از اتمام زمان تنظیمی کولر را خاموش خواهد. از ویژگی مهم آن خیس کردن اتوماتیک پوشال های کولر می باشد. هر 30 دقیقه یک بار به مدت 3 دقیقه فقط پمپ آب را روشن می شود که این عمل باعث از بین بردن بوی نامطبوع آب کولر خواهد شد و همچنین در هنگام روش شدن کولر سریعتر هوای آن خنک خواهد شد.
Tags: کنترل اتوماتیک کولرهای آبی - کنترل - RC5 - مادون قرمز - کولر - متور
مبدل آنالوگ به دیجیتال


مبدل آنالوگ به دیجیتال

مبدل آنالوگ به دیجیتال
توسط این مدار می توان یک سیگنال آنالوگ را به مقادیر گسسته (دیجیتال ) تبدیل نمود کیفیت یک مبدل آنالوگ به دیجیتال بستگی به مقادیری دارد که می تواند تولید نماید که این مقادیر بر حسب bit بیان می شوند به عنوان مثال یک مبدل آنالوگ به دیجیتال 8بیتی می تواند سیگنال آنالوگ ورودی را به 256 عدد از مقادیر گسسته تبدیل نماید . در مدار فوق از AT mega8 استفاده شده است که کیفیت آن 10 بیتی می باشد بنابراین می تواند مقادیر ولتاژ ورودی رابه 1024 جز گسسته تبدیل نماید در این مدار یک پتانسیومتر به port c.0 وصل شده است و یک LCD مدل 20x4 characters به portD وصل شده است .LCD مقادیر شمرده شده در پورت ADC را به صورت دیجیتال از (1023-0)و به صورت درصد (100-0) و توسط بارگراف نمایش می دهد .
Tags: مبدل آنالوگ به دیجیتال - آنالوگ - دیجیتال - مبدل

ادامه مطلب...


ساعت با نمایش روزهای هفته و دما

ساعت با نمایش روزهای هفته و دما
من چند وقت پیش برنامه هایی که قدیم نوشته بودم را نگاه می کردم که با مشاهده این مدار به فکر افتادم که آن را برای دیگران و مخصوصاً مبتدی ها در اختیار بگذارم . در هر صورت تنظیم های مدار به صورت زیر است :
تنظیم تایمر : کلید SET را فشار دهید ، مشاهده می شود که ساعت تایمر شروع به چشمک زدن چشمک زدن می کند . با کلید های + و - می توانید زمان را تنظیم کنید . بعد از تنظیم ساعت کلید SET را فشار داده و این بار دقیقه تایمر شروع به چشمک زدن می کند ، بعد از تنظیم دقیقه تایمر با کلید های + و - ، کلید SET را برای برگشت به حالت عادی فشار دهید .
نکته : ساعت را بصورت 24 ساعته تنظیم کنید.
Tags: ساعت دیجیتال - ساعت - تایمر - آلارم - avr
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

سیگانل ژنراتور با avr
سیگانل ژنراتور با avr

سیگانل ژنراتور با avr
در آزمایشگاه الکترونیک 1 شاید با دستگاهی به اسم سیگنال ژنراتور یا فانکشن ژنراتور برخورد کرده باشید که از آن برای تولید سیگنالها و شکل موجهای مختلف استفاده میکنیم.در این پروژه همین سیگنالها را میخواهیم با میکرو کنترلر avr تولید کنیم.آیا این کار امکان پذیر است؟کیفیت سیگنال تولید شده چگونه خواهد بود؟جواب این سوال واضح است:در واقع سیگنال تولید شده با avr یک سیگنال دیجیتال است که کیفیت آن وابسته به سرعت کلاک avr دارد و سیگنال تولید شده توسط دستگاه موجود در آزمایشگاه یک سیگنال آنالوگ است و سیگنال آنالوگ یک سیگنال پیوسته است،پس کیفیت حداکثری را خواهد داشت لذا سعی ما این خواهد بود که سیگنالی تولید کنیم که حداکثر شباهت را به سیگنال آنالوگ را داشته باشد.
Tags: سیگنال ژنراتور - فانکشن ژنراتور - سیگنال اسپکتروم - سیگنال - ژنراتور

ادامه مطلب...

دفترچا تلفن با lcd کارکتری

دفترچا تلفن با lcd کارکتری
این پروژه برای ذخیره نام و شماره تلفن افراد است.که فقط از یک میکرو avr و lcd گرافیکی و کیپد 4 در 4 تشکیل شده است و قسمت مهم این پروژه برنامه ی عالی آن است که از تکنیکهای مختلفی در آن استفاده شده است.برای ذخیره اطلاعات بر روی حافظه آیسی ابتدا پس از گرفتن اطلاعات از کیبرد و برداشتن حروف با عدد از جدول مورد نظر (کد بدست آمده از نوع رشته است) آنها را به کد اسکی تبدیل میکند و به طور متوالی در حافظه ذخیره میکند.بین ابتدای حروف و انتهای اعداد کارکترهایی به صورت رمز قرار میگیرد تا برنامه قادر به تفکیک حروف و اعداد باشد و برای نمایش اطلاعات بر روی نمایشگر،کدهای ذخیره شده در خانه های حافظه را به رشته (string) تبدیل میکند.برای این که اطلاعات ذخیره شده حذف نشوند متغیری که اطلاعات در آن واقع میشوند را باید از نوع eeprom انتخاب کنیم،زیرا اگر در sram ذخیره کنیم اطلاعات با قطع برق حذف میشوند.
Tags: دفترچه تلفن - بسکام - lcd - avr - دفترچه یاداشت - پروژه - eeprom - sram - دفترچه یادداشت

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

دفترچه تلفن فارسی با lcd گرافیکی

دفترچه تلفن فارسی با lcd گرافیکی
در این پروژه از کتابخانه فونت فارسی برای بسکام استفاده کرده ایم و با همان کتابخانه یک پروژه دفترچه تلفن فارسی که شماه ها و نامها را در حافظه ی eepram میکرو ذخیره میکند را طراحی نموده ایم.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: دفترچه تلفن فارسی با lcd گرافیکی - فونت فارسی - دفترچه تلفن - lcdگرافیکی - فونت فارسی - کتابخانه

ادامه مطلب...
کتابخانه فونت فارسی

کتابخانه فونت فارسی
این کتابخانه برنامه بسکام برای فونت فارسی مخصوص LCD های گرافیکی مدل TS12864a2 میباشد که با استفاده از یک کیپد میتوانید بر روی LCD گرافیکی که از این چیپ استفاده میکنند فارسی تایپ کنید.شما میتوانید با استفاده از این سورس پروژه های خود را با فونت فارسی راه اندازی نمایید.برای طراحی فونت در بسکام میتوانید با انتخاب ابزار PLUGIN MANAGER در منوی TOOLS پلاگین FONTEDITOR را انتخاب و نصب کنید،پس از نصب،برنامه را یک بار ببندید و از نو باز کنید.حال ابزار fonteditor در اختیار شماست.برای ساخت فونت از همین ابزار در منوی فایل یک فایل جدید ایجاد کنید و توجه کنید که نام فایل ایجاد شده باید با فرمت font[n1]x[n2].font ذخیره گردد.که n1,n2 تعداد پیکسل عمودی و افقی فونت شما میباشد.از آنجایی که در کد اسکی 32 کارکتر ابتدایی مربوط به زبان لاتین است شما میتواندی از 32 تا 255 کارکتر دیگر را طراحی کنید.در این کتابخانه ما تمام فونتهای لازم را از قبل برای شما آماده نموده ایم.
این پروژه رو سال 91 طراحی کرده بودم که الان آپدیت کردم تا بتونید ازش بهتر استفاده کنید.
مخصوص اعضای ویژه (vip)

9 پروژه در یک پروژه


9پروژه با avr

9پروژه با avr

در این پروژه برنامه های زیر با استفاده از میکرو کنترلر avr گنجانده شده است تا مهارت برنامه نویسی شما گسترش پیدا کند.


azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

لیست برنامه ها :
1- نمایش بزگترین عدد از بین N عدد ورودی ( بزگترین عدد از بین اعداد قبل را هم نشان می دهد .) 2 - نمایش میانگین اعداد از بین N عدد ورودی ( در هر مرحله میانگین اعداد قبل را هم نشان می دهد .) 3 - نمایش اعداد زوج بین A و B (اعداد A و B را در نظر نمی گیرد .) 4 - تست عدد برای اول بودن آن ( عدد را برای اول بودن تست می کند . اگر عدد مورد نظر اول نباشد کوچکترین عددی که قابل تقسیم باشد را نشان می دهد .) 5 - نمایش اعداد از رشته فیبونانچی ( رشته فیبونانچی به این صورت است : ... - 13 - 8 - 5 - 3 - 2 - 1 - 1 ) 6 - نمایش معادل باینری عدد ( مبنای دوعدد را نمایش می دهد .) 7 - نمایش جمع اعداد رقم ( مثلا 1234 می شود 10=4+3+2+1 ) 8 - معکوس کردن مکان ارقام ( مثلا 1234 می شود 4321 ) 9 - بازی با اعداد ( حدس حرف انتخابی شما ) خیلی جالبه
Tags: نمایش بزگترین عدد از بین N عدد ورودی - میانگین اعداد از بین N عدد ورودی - اعداد زوج بین A و B - رشته فیبونانچی - معادل باینری عدد - معکوس کردن مکان ارقام - بازی با اعداد - avr - پروژه
میخواهیم با ماژول sim908 یک gps طراحی کنیم که اطلاعات جغرافیایی دستگاه را با استفاده از sms به مکانهای دیگر ارسال نماید. قابلیتهای sim908:
#ارسال اطلاعات هر دستگاه به سرعت و از راه دور ارسال و دریافت اطلاعات از طریق GPS, GPRS,GSM#قابلیت کار کردن با تمامی اپراتورهای مخابراتی#راه اندازی و استفاده فوق العاده آسان#دارای کانکتورهای اسپیکر و میکروفن#ارتباط ساده از طریق بسته RS232 با انواع سیستم ها و PLCها#تحقق رویای دسترسی سریع آسان و ارزان به اطلاعات دستگاه های مستقر در مکان های بسیار دور از محل کار مشتریان#مجهز کردن دستگاه های الکترونیکی به یک موبایل هوشمند#تهیه ردیاب دستی سرعت سنج های ماهواره ای مسافت و تنظیم ساعت های بسیار دقیق#هماهنگ سازی زمان های عملکرد و دستگاه های توزیع شده در موقعیت های جغرافیایی مختلف#ساخت انواع دستگاه های رهیاب جاسازی دستگاه های صنعتی جهت کشف موقعیت جغرافیایی آنها#ساخت ردیاب کودکان و سالمندان#استفاده در پروژه های دانش بنیان
 مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: فول - برد - ماژول - SIM908 - راه - اندازی - GPS - GSM - GPRS - فول برد ماژول SIM908 و راه اندازی GPS GSM GPRS - SIM 908 Project - SIM908 Module - تماس صوتی با SIM908 - راه اندازی SIM908 - ردیابی خودرو با SIM908 - سیستم GPS Tracker - فروشگاه قطعات الکترونیک - ماژول SIM908 - مخابره دیتا - مدار GPRS GPS - مدار GSM
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

ارتباط سنسور SRF02 با کامپیوتر+ برنامه نویسی با بسکام AVR



ارتباط سنسور SRF02 با کامپیوتر+ برنامه نویسی با بسکام AVR

ارتباط سنسور SRF02 با کامپیوتر+ برنامه نویسی با بسکام AVR
سنسور SRF02 یکی از سنسور های ارزان قیمت (22 هزار تومان) و بسیار خوب برای فاصله سنجی با دقت سانتی متر است. در اینجا برنامه ای که توسط خودم تست و 100 درصد بدون مشکل بوده است، ارائه می شود.
Tags: ارتباط سنسور - روباتیک - دانلود پروژه - SRF02 - بسکام - avr - C# - سنسور - سنسور SRF02 - مافوق صوت - آلتراسونیک

کنترل 8 دستگاه با نمایشگر گرافیکی لمسی


کنترل 8 دستگاه با نمایشگر گرافیکی لمسی

کنترل 8 دستگاه با نمایشگر گرافیکی لمسی
این روز ها بازار لوازمی با صفحه نمایش لمسی داغ است و هر کسی دوست دارد بجای فشردن یک کلید فقط با لمس کردن به آن فرمان دهد .
Tags: 8 دستگاه - Alphanumeric LCD - ATmega16 - ATmega32 - ATmega8 - AVR - Bascom - C - Code Vision - Code Vision AVR - CodeVisionAVR - codvision - CV - CV AVR - GLCD - KS108 - LCD سری SED - LCD گرافیکی KS108 - LED - Proteus - SED - Tic Tac Toe with Touch Screen - Touch Screen - TouchScreen - آداپتور - آشنایی - آموزش - آموزشی - اتصال LCD گرافیکی به AVR - اتصال Touch Screen به AVR - اتصال Touch Screen به میکرو - اتصال TouchScreen - اتصال تاچ - اتصال تاچ اسکرین - اتصال تاچ اسکرین به میروکنترلر - اتصال تاچ اسکرین به میکرو - اتصال تاچ به AVR - الکترونیک - انجام پروژه های الکترونیکی - بازی دوز - برد الکترونیکی - برد سوراخ دار - برد مدار چاپی - برنامه - برنامه نویسی - برنامه نویسی به زبان C - بیسکام - تاچ - تاچ اسکرین - تک سوییچ، خازن - خواندن - دانشجویی - درباره، دیجیتال - راه اندازی - راه اندازی GLCD - راه اندازی GLCD با میکروکنترلر - راه اندازی LCD گرافیکی KS108 - راه اندازی LCD گرافیکی با AVR - راه اندازی LCD گرافیکی با میکروکنترلر - راه اندازی LCD گزافیکی - راه اندازی Touch Screen - راه اندازی TouchScreen - راه اندازی تاچ - راه اندازی تاچ اسکرین - رگلاتور - رگولاتور - ریموت، ریموت کتترل - سفارش پروژه - سی - شبیه ساز - شماتیک مدار - صفحه لمسی - طراحی مدارات الکترونیکی - طراحی مدارات دیجیتال، طراحی و اجرا، لمس، لمسی - مانیتورینگ - میکروکنترلر - نمایشگر - نوشتن - پروتیوس - پروژه - پروژه با AVR - پروژه با GLCD - پروژه با LCD گرافیکی - پروژه با تاچ - پروژه با تاچ اسکرین - پروژه با صفحه تاچ - پروژه با صفحه تاچ اسکرین - پروژه با صفحه لمسی - پروژه با میکروکنترلر - پروژه با میکروکنترلر AVR - پروژه های الکترونیکی - پروژه های مبتنی بر میکروکنترلر - چیپست KS108 - کامپایلر - کامپایلر بیسکام - کامپایلر کدویژن - کد ویژن - کدویژن - کنترل 8 دستگاه - کنترل 8 دستگاه با نمایشگر گرافیکی لمسی - کنترل وسایل برقی


پروژه ماشین حساب پیشرفته با avr

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

ماشین حساب پیشرفته با avr

ماشین حساب پیشرفته با avr
پروژه ماشین حساب پیشرفته با نمایشگر lcd و طراحی شده با زبان c که تمام توابع را برای یک ماشین حساب پیشرفته بر روی avrدارد.
Tags: ماشین حساب پیشرفته - ماشین حساب پیشرفته - avr

ریموت کنترلر از طریق SMS با AVR

ریموت کنترلر از طریق SMS با AVR

ریموت کنترلر از طریق SMS با AVR
با استفاده از این پروژه می توان 4 عدد رله را از طریق ارسال SMS کنترل کرد. خروجی این رله ها جهت کنترل وسایل برقی از جمله چراغ های روشنایی، موتور های الکتریکی، مودم ADSL، رایانه های شخصی، دیگهای بخار آب، پمپ آب، درب گاراژ و بسیاری دیگر قابل استفاده است .

قفل رمز با کارت تلفن و AVR



قفل رمز با کارت تلفن و AVR

قفل رمز با کارت تلفن و AVR
این پروژه یک قفل رمز دیجیتال است که جهت استفاده از آن می توان از کارت ها تلفن استفاده کرد. این پروزه برای دسترسی 8 کارت تلفن قابل استفاده می باشد. این پروژه با میکروکنترلر AVR به نام AT90s2313 انجام شده است.
Tags: کارت تلفن - AT90s2313 - ATmega16 - AVR - آموزش - آموزشی - انجام پروژه های الکترونیکی - برد الکترونیکی - تلفن - دانلود - راه اندازی - راه اندازی کارت تلفن - ساخت قفل رمز دیجیتالی - طراحی مدارات الکترونیکی - قفل - قفل رمز - قفل رمز با کارت - قفل رمز با کارت تلفن - قفل رمز دیجیتال با AVR - قفل رمز دیجیتال با کارت تلفن - میکروکنترلر - پروژه - پروژه با AVR - پروژه با میکروکنترلر AVR - پروژه های مبتنی بر میکروکنترلر - کارت تلفن با AVR - کامپایلر

نمایش متن روی سون سگمنت

نمایش متن روی سون سگمنت

نمایش متن روی سون سگمنت
با استفاده از این پروژه متن HELLO به صورت روان بر روی یک سون سگمنت چهار تایی کاتد مشرک نمایش داده می شود. میکروکنترلر استفاده شده برای این پروژه ATmega8 از خانواده AVR است.
Tags: پروژه با میکروکنترلر - کامپابلر بیسکام - کامپایلر - AVR - avr-gcc - Bascom - Cathode - Cathode - Display - codvision - CV - DISPLAY - seven - Seven Segment - انجام پروژه هایالکترونیکی - دانلود - دقیقه - راه اندازی - سون سگمنت - مدار - نمایش متن - پروزه - پروژه با AVR


راه اندازی سنسور فشار ST09
   
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

راه اندازی سنسور فشار ST09

راه اندازی سنسور فشار ST09
در این پروژه سنسور فشار ST09 با میکروکنترلر AVR و با استفاده از کامپایلر بیسکام راه اندازی شده است. میکروکنترلر استفاده شده در این پروژه ATmega8 می باشد. و با استفاده از سنسور فشار استفاده شده در این پروژه می توان تا 10 بار را راه اندازی کرد.خروجی این سنسور از طریق دو الکترود قابل دسترسی است. خروجی این سنسور در حالت بدون فشار یعنی در صفر بار، 4 میلی آمپر می باشد. و با افزایش فشار جریان خروجی نیز متناسب با آن تغییر می کند. خروجی این سنسور تحت فشار 10 بار 20 میلی آمپر می باشد.
Tags: کامپایلر - کامپایلر بیسکام - ADC - ATmega16 - ATmega32 - AVR - Bascom - codvision - pressure - sensor - ProteuS - RES232 - RS232 - RX، ST09 - ST09 pressur - sensor، TTL، TX - USART - انجام پروژه های الکترونیکی - برد الکترونیکی - بیسکام - دانشجویی - راه اندازی سنسور فشار - راه اندازی سنسور فشار ST09 - راه اندازی سنسورها - سفارش پروژه - سنسور فشار - شبیه ساز - طراحی مدارات الکترونیکی - طراحی مدارات دیجیتال - طراحی و اجرا - میکروکنترلر - پروتیوس - پروژه - پروژه با AVR - پروژه با میکروکنترلر - پروژه با میکروکنترلر AVR - پروژه سنسور - پروژه سنسور فشار - پروژه های الکترونیکی - پروژه های مبتنی بر میکروکنترلر
این پروژه کمی قدیمیتر بود ولی دقیقآ همون پروژه قبل هستش که در سایت قرار دادم دیدم که از قبل در سایت بوده و یه نفر همین پروژه رو به اسم سایت دیگه به خودم داده بود به هر حال این پروژه فقط pcb بوده و خودم دوباره با پروتیوس شبیه سازیش کردم شما میتونید ورژن جدیدترشو از لینک زیر بگیرید و استفاده کنید.
در این پروژه که با زبان c نوشته شده است شما میتوانید وسایل را از راه دور با خط تلفن کنترل کنید.
Tags: کنترل وسایل خانه با استفاده از خط تلفن - پروژه با خط تلفن - dtmf - تلفن به avr - کنترل وسایل خانه - تلفن - کنترل از راه دور


موزیک با avr
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


موزیک با avr

موزیک با avr
همانطور که میدانید میتوانیم با استفاده از میکرو کنترلر avr و کامپایلر بسکام به راحتی تن صدا ایجاد کنیم البته این صدای ایجاد شده نه کیفیت خوبی دارد و نه میتواند کاربردی بیش از یک تن صدا برای پروژه هایی که نیاز به صدایی برای نمایش فشردن کلید داریم داشته باشد. در این پروزه با همین یک دستور چند کاربرد جالب را اماده کرده ایم.البته avr میتواند با بهره گیری از تایمر داخلی و دیگر امکانات جانبی یا حتی آیسیهای خارجی هر نوع فرمت صدایی را نیز پخش کند.در سایت یک نمونه mp3 پلیر جالب نیز قرار داره شده است ولی این پروژه هم خالی از لطف نیست.
Tags: موزیک - mp3 - midi - wave - تولید تن صدا - تولید نت موسقی


ساعت داخل اتوموبیل با دماسنج

 
ساعت داخل اتوموبیل با دماسنج

ساعت داخل اتوموبیل با دماسنج
این ساعت با استفاده از آیسی ds1307 تاریخ را به خوبی نمایش میدهد و باید به این نکته توجه کنید که برای داشتن زمان دقیق حتماً از این آیسی در پروژه های خود استفاده کنید.
Tags: ساعت - دما سنج - atmega8 - ساعت با lcd - ساعت ساده - تاریخ

ساعت و تاریخ شمسی ساده

ساعت و تاریخ شمسی ساده
این پروژه در عین سادگی شاید مورد نیاز خیلی از دوستان بوده و درخواستهای زیادی برای این مدار داشته ایم.
Tags: ساعت - تاریخ شمسی - گاهشمار - ساعت سادهavr - ساعت با 7 سگمنت - ساعت با 8 عدد نمایشگر


azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

پروژه فلزیاب با عمق 2.80 متر


فلزیاب با عمق 2.80 متر

فلزیاب با عمق 2.80 متر
این فلز یاب بدون سورس اصلی برای شما قرار داده شده و برای روباتهای مین یاب مناسب هستش و به بهترین شکل فرکانسهاش تنظیم شده تا بیشترین عمق نفوذ رو داشته باشه.قابلیت تفکیک در این دستگاه وجود دارد و همچنین قابلیت تنظیم برای محیط های مختلف نیز اضافه شده است.علاوه بر این قابلیت کالیبره سازی برای محیطهای دارای نویز و رطوبت را دارا میباشد.
به زودی ورژنهای جدیدتر با سورس اصلی قرار داده خواهد شد.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: فلزیاب با عمق 2.80 متر - کیت آماده فلزیاب ماینر 4 - کیت آماده فلزیاب - فلزیاب



فاصله سنج

این پروژه به دو صورت اماده شده است در روش اول با نمایشگر 7seg و در مدل دوم با نمایشگر lcd کارکتری برنامه نویسی شده با زبان c با کامپایلر کدویژن.
Tags: فاصله سنج با سنسورشارپ - 2YOA21 - فاصله سنج



کارت خوان با ATMEGA16
پروژه کارت خوان RFID با استفاده از ATMEGA16 و با دو زبان C و بیسیک و ساختار هر دو برنامه دقیقاً شبیه به هم است.برای راحتی کار تمام متغیر ها و توابع هم نام تعریف شده است.
مطابق معمول در ابتدای برنامه نوع میکرو معرفی شده است و سپس توابع و متغیر ها و هدرها معرفی شده است و بعد از آن زیر روالهای وقفه و پس از آن برنامه وارد قسمت اصلی (main) میگردد.در این قسمت نیز درگاهها و وردی و خروجی ها پیکربندی شده اند. پایه های pc0وpc3 که به دیپ سویچ ها و کلیدهای yes و no متصل هستند به عنوان ورودی و پایه های pd6 تا pd7 نیز که به ترتیب برای راه اندازی رله و بوق در نظر گرفته شده اند به عنوان خروجی معرفی شده است.
مخصوص اعضای ویژه (vip)
Tags: کارت خوان - آر اف آی دی - rfid - کنترل ورود و خروج - سنسور - rfo1d


RFID_آر اف آی دی

RFID_آر اف آی دی
این پروژه شامل راه اندازی RFID (آر اف آی دی ) و کنترل اون با یک میکروکنترلر AVR از نوع ATMEGA 8 هست .
این پروژه با تلاش فراوان با هردو زبان C و بیسیک آماده شده است و همچنین امکان ضبط و پخش صدا را دارد..برای جدا سازی سیگنالها از روش FFT گرفتن از سیگنال استفاده شده و برای افزایش سرعت این کار از یک جدول برای سینوسها استفاده شده...
Tags: فوریه سریع - fft - سیگنال اسپکتروم با AVR

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


فوریه سریع با AVR

فوریه سریع با AVR
در این سیگنال اسپکتروم از روش فوریه سرع استفاده شده است و با توجه به فرمولهای موجود در fft این روش روی avr پیاده شده است.
Tags: فوریه سریع - فوریه سریع با AVR - FFT - کدویژن - متلب - avr


چراغ راهنمایی هوشمند

چراغ راهنمایی هوشمند
چراغهای راهنمایی در سال 1868 پیش از اختراع اتومبیل و در زمانی که ترافیک شامل چهارپایان، واگن ها، کالسکه ها و عابران پیاده میشد، طراحی و در لندن نصب شد.
Tags: چراغ راهنمایی - نمایشگر7 سگمنت - Light Trafic - avr - bascom - 7seg


پروژه ساده با پورت سریال

پروژه ساده با پورت سریال
در این پروژه میخواهیم چگونگی کار با پورت سریال را مورد بررسی قرار دهیم.این نوع ارتباط هنگامی اهمیت پیدا میکند که میخواهیم یک پردازش پیچیده بر روی اطلاعات دریافتی از پورت سریال با استفاده از پردازشگر قدرتمند کامپیوتر انجام دهیم.
واسط سریال
امروزه هر سیستم عامل به طور پیشفرض دارای پورتهایی با نامهای com1,com2,….. است این نوع پورت از پروتکل سریال برای انتقال اطلاعات بهره میگیرد.برای این پروتکل دو نوع درگاه 25 و 9 پین در نظر گرفته شده است که شکل ظاهری شبیه به هم دارند و فقط تعداد پینها متفاوت است.البته نوع 25 پین را نباید با درگاه موازی اشتباه گرفت،زیرا در کامپیوترها یک درگاه دیگر با نام درگاه موازی وجود دارد که 25 پین دارد وشبیه به همین درگاه سریال است.
Tags: پورت سریال - پورت موازی - بسکام - avr - port com - rs232 - راه اندازی ledبا پورت سریال - پروژه با پورت سریال

ساعت رو میزی با تاریخ - زنگ - نمایش دما
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

ساعت رو میزی با تاریخ - زنگ - نمایش دما
این ساعت کوچک نیازی به ترانس ندارد و مستقیما به برق شهر متصل میشود فیبر این مدار 2 تکه طراحی شده که حجم مدار را بسیار کوچک مینماید یکی از ویژه گی های این ساعت این است که در صورتی که برق برود زمان ساعت به هم نمی خورد در این مدار میتوانید مشخص کنید که هر چند دقیقه یکبار دما نمایش داده شود مثالا : هر 45 ثانیه دما نمایش داده شود.
Tags: ساعت رو میزی - تقویم - تاریخ - دما - avr - lm35



ساخت برد آموزشی AVR

ساخت برد آموزشی AVR
برد آموزشی میکروکنترولرهای AVR که دارای امکانات زیر است:
Tags: ساخت برد آموزشی - برد آموزشی - برد آموزشیavr - avr


ایستگاه هواشناسی

ایستگاه هواشناسی
در این پروژه شما دمای هوا رطوبت جهت باد سرعت باد را میتوانید اندازه گیری کنید.

دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام

دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام

دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام
عملکرد این پروژه به این صورت میباشد که ابتدا با قرار دادن SW1 در حالت ON مدار دزدگیر 25 ثانیه به شما فرصت می دهد که از منزل خارج شوید .
بعد 25 ثانیه در صورت فعال شدن هر کدام از سنسورها آژیر مدار به صدا در خواهد آمد . همچنین در زمانی که وارد منزل میشویم 20 ثانیه فرصت داریم تا وضعیت SW1 را در وضعیت OFF قرار دهیم .
این پروژه با تلاش فراوان با هردو زبان C و بیسیک آماده شده است و همچنین امکان ضبط و پخش صدا را دارد..برای جدا سازی سیگنالها از روش FFT گرفتن از سیگنال استفاده شده و برای افزایش سرعت این کار از یک جدول برای سینوسها استفاده شده...
Tags: فوریه سریع - fft - سیگنال اسپکتروم با AVR
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir



فوریه سریع با AVR

فوریه سریع با AVR
در این سیگنال اسپکتروم از روش فوریه سرع استفاده شده است و با توجه به فرمولهای موجود در fft این روش روی avr پیاده شده است.
Tags: فوریه سریع - فوریه سریع با AVR - FFT - کدویژن - متلب - avr

چراغ راهنمایی هوشمند


چراغ راهنمایی هوشمند

چراغ راهنمایی هوشمند
چراغهای راهنمایی در سال 1868 پیش از اختراع اتومبیل و در زمانی که ترافیک شامل چهارپایان، واگن ها، کالسکه ها و عابران پیاده میشد، طراحی و در لندن نصب شد.
Tags: چراغ راهنمایی - نمایشگر7 سگمنت - Light Trafic - avr - bascom - 7seg

پروژه با پورت سریال


پروژه ساده با پورت سریال

پروژه ساده با پورت سریال
در این پروژه میخواهیم چگونگی کار با پورت سریال را مورد بررسی قرار دهیم.این نوع ارتباط هنگامی اهمیت پیدا میکند که میخواهیم یک پردازش پیچیده بر روی اطلاعات دریافتی از پورت سریال با استفاده از پردازشگر قدرتمند کامپیوتر انجام دهیم.
واسط سریال
امروزه هر سیستم عامل به طور پیشفرض دارای پورتهایی با نامهای com1,com2,….. است این نوع پورت از پروتکل سریال برای انتقال اطلاعات بهره میگیرد.برای این پروتکل دو نوع درگاه 25 و 9 پین در نظر گرفته شده است که شکل ظاهری شبیه به هم دارند و فقط تعداد پینها متفاوت است.البته نوع 25 پین را نباید با درگاه موازی اشتباه گرفت،زیرا در کامپیوترها یک درگاه دیگر با نام درگاه موازی وجود دارد که 25 پین دارد وشبیه به همین درگاه سریال است.
Tags: پورت سریال - پورت موازی - بسکام - avr - port com - rs232 - راه اندازی ledبا پورت سریال - پروژه با پورت سریال

پروژه ساعت رو میزی با تاریخ - زنگ - نمایش دما

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir

ساعت رو میزی با تاریخ - زنگ - نمایش دما

ساعت رو میزی با تاریخ - زنگ - نمایش دما
این ساعت کوچک نیازی به ترانس ندارد و مستقیما به برق شهر متصل میشود فیبر این مدار 2 تکه طراحی شده که حجم مدار را بسیار کوچک مینماید یکی از ویژه گی های این ساعت این است که در صورتی که برق برود زمان ساعت به هم نمی خورد در این مدار میتوانید مشخص کنید که هر چند دقیقه یکبار دما نمایش داده شود مثالا : هر 45 ثانیه دما نمایش داده شود.
Tags: ساعت رو میزی - تقویم - تاریخ - دما - avr - lm35


ساخت برد آموزشی AVR

ساخت برد آموزشی AVR
برد آموزشی میکروکنترولرهای AVR که دارای امکانات زیر است:
Tags: ساخت برد آموزشی - برد آموزشی - برد آموزشیavr - avr


پروژه ایستگاه هواشناسی با atmega8



ایستگاه هواشناسی

ایستگاه هواشناسی
در این پروژه شما دمای هوا رطوبت جهت باد سرعت باد را میتوانید اندازه گیری کنید.
Tags: ایستگاه هواشناسی - رطوبت سنج - سرعت باد - avr - سنسور - مادون قرمز

دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام

azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir
azsoftir@gmail.com
0936-729-2276
azsoft.ir


دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام

دزدگیر با atmega8 و سورس بسکام
عملکرد این پروژه به این صورت میباشد که ابتدا با قرار دادن SW1 در حالت ON مدار دزدگیر 25 ثانیه به شما فرصت می دهد که از منزل خارج شوید .
بعد 25 ثانیه در صورت فعال شدن هر کدام از سنسورها آژیر مدار به صدا در خواهد آمد . همچنین در زمانی که وارد منزل میشویم 20 ثانیه فرصت داریم تا وضعیت SW1 را در وضعیت OFF قرار دهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.